Gebelik ürtikerinin sebepleri nelerdir?

Birçok farklı etken gebelikte görülen ürtikerden sorumlu olabilir. Akut gelişen ürtikerin en önemli nedenleri ilaçlar, gıdalar ve enfeksiyonlardır. Kronik spontane ürtikerde çoğu zaman sebep belirsizdir. Ürtikerin nedenini araştırırken hastadan ayrıntılı bir öykü almak en önemli yaklaşımdır. Bazen tek başına öyküyle testlere gerek kalmadan ürtiker nedeni saptanabilir. Gebelik öncesinde de ürtikeri olan hastaların şikâyetleri gebelik sırasında -aynı diğer alerjik hastalıklarda olduğu gibi- artabilir, azalabilir veya aynı kalabilir. Kronik ürtikeri olan gebelerde ürtikere yol açan nedenlerin detaylı olarak araştırılması gerekir. Soğuk, deriye baskı gibi bazı fiziksel faktörler, alerjik durumlar, duygusal stres gibi çok farklı etkenlerin ürtikere neden olduğu bilinmektedir. Sadece gebelik döneminde ortaya çıkan ürtikerde plasentadan salgılanan bazı maddeler ve hormonal değişikliklerin sorumlu olduğunu gösteren çalışmalar vardır. Gebelerde kortizon seviyesinin düşük olması ve östrojen ve progesteron gibi hormonların yüksek olması ürtiker gelişimi ile ilişkilendirilmiştir. Gebelik ürtikeri olan hastalarda deriden alınan parçalarda progesteron hormonu ile ilişkili reseptörlerin arttığı da gösterilmiştir. Gebelik ürtikeri dışında gebelikte ortaya çıkan diğer kaşıntılı hastalıkların da düşünülmesi gerekir.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!