Ev hayvanlarının sebep olduğu alerjik nezlede neler yapılır?

Ev hayvanınızı sevdiğinizde veya onunla oynadığınızda ya da sadece aynı ortamda bulunmakla alerjik yakınmalarınız oluyorsa ev hayvanına alerjiniz olabilir. Ev hayvanı alerjilerinde yaşanan belirtilerin şiddeti, kişinin duyarlılığı ve maruz kaldığı alerjen yüküne bağlı olarak hafif veya ağır olabilir. Aynı etkenler şikâyetlerin başlama süresini de belirler. Çok duyarlı ve yoğun şekilde alerjene maruz kalan bir insanda yakınmalar çok kısa sürede başlayabilir. Kişinin duyarlılığı daha az ise veya maruz kaldığı alerjen miktarı düşükse belirtilerin ortaya çıkması için daha çok zaman gerekir. Ev hayvanı alerjisinde en sık görülen belirtiler hapşırık, burun akıntısı, burun tıkanıklığı, gözlerde yaşarma/kaşıntı/kızarıklık, öksürük, göğüste sıkışma hissi, nefes darlığı, hırıltı, ciltte kaşıntı ve kabarıklıktır. Ev hayvanı alerjisini teşhis etmek için cilt ve kan testleri kullanılabilir. Deri üzerine yapılan prick testi basit ve hızlı sonuç veren bir yöntemdir. Cilt testine alternatif olarak kandan da ev hayvanlarına duyarlılık bakılabilir. Testlerin alerji uzmanı hekimlerce yorumlanması uygundur. Ev hayvanı alerjisi durumundaki en iyi strateji kaçınmaktır. Dolayısıyla, alerjiniz olan hayvanı başka bir eve göndermeniz ve sonrasında evde tam bir temizlik yaptırmanız en uygunudur. Hayvan gönderilene dek veya gönderilmesi söz konusu değilse alınabilecek bazı ikincil düzeyde önlemler uygulanabilir. Ev hayvanı alerjisinde ortaya çıkan belirtileri kısa vadede düzeltmek için antihistamin denen alerji ilaçları ve burun spreyleri, oluşan belirtilerin şiddetine ve sıklığına göre kullanılabilir. Yakınmalara neden olan alerjene orta-uzun vadede tolerans geliştirmeyi hedefleyen alerjen immünoterapisi (alerji aşısı) umut veren, etkili bir yöntemdir.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!